Roman “ Hrvatsko plemstvo “ - Ana Bukovac - recenziju napisala: Dragana Latinović

Kao mala svaka djevojčica mašta o vitezu na bijelom konju. Kada odrastu samo će najmaštovitije tog viteza smjestiti i u roman. Viteštvo nije izumrlo, na scenu se ponovo vraća u romanu ''Hrvatsko plemstvo" od Ane Bukovac. Srednji vijek je ponovo u modi.

Kada sam prije desetak dana dobila paket i otpakovala knjigu ugodno sam se iznenadila, odmah sam prionula na čitanje. Knjiga me kupila na prvu, zbog samog spleta radnje, neočekivanog preokreta i završetaka koji ostavlja mjesta nastavku. Dobro dočarana atmosfera. 12 vijeka uvukla me je u priču i držala napetom kroz sam tok radnje. Autorica knjige je pokušala da se drži istorijske građe, uz mala odstupanja u cilju zanimljivosti same radnje. Čitajući knjigu imala sam utisak kao da sam jedna od dvorskih dama na dvoru kralja Emerika u Ostrogonu, i da se za moju naklonost bore hrabri vitezovi Babonik i Jaroslav.Upečatljivi su ženski likovi koji se ne prepuštaju sudbini, one je kreiraju same. Ravnopravno se nose sa muškim likovima, ponekad ih čak nadigravajući, i zadivljujući ih svojom snagom i inteligencijom. Njihova snaga se krije u ljubavi prema njihovom odabraniku, i prema njihovoj domovini. Iako je ovo istorijski period kada žene nemaju određena prava, one svojom inteligencije uspijevaju da nadmaše stege tadašnjeg društvenog poretka i izdignu se iznad ograničenja svoje sredine.

Ljubav je ono sto nas pokreće, ona pokreće i likove ovog romana. Osim viteštva, hrabrosti i domoljublja osnovna emocija ovog romana je ljubav. Zbog ljubavi smo u stanju da uradimo nemoguće i pronađemo unutrašnju snagu koje i nismo svjesni. Ljubav je smisao, i ona postoji bez obzira na istorijski momenat u kojem je smještena. Ljubav u ovom romanu je smještena na pozornicu balskih dvorana i poligona za viteško natjecanje. Ona se iskazuje pogledom, probranim riječima i viteškim manirima primjerenim jednom hrabrom vitezu, a dostojnih jedne dame plemkinje.
Zašto pročitati ovu knjigu? Vodeći se našom krilaticom čitajmo domaće - podržimo domaće autore, dajemo snagu mladim ljudima da stvaraju književna djela koja za osnovu imaju našu burnu prošlost.
Čitajući ovu knjigu imala sam osjećaj da usporedno sa stvarnošću 21. vijeka egzistiraju i događaji iz 12. vijeka. Krik jastreba i topot konjskih kopita odzvanja i briše granice ove dvije stvarnosti, i uvlači čitaoca u samo srediste zbivanja romana. Taj osjećaj Vas neće napustiti do zadnje stranice i tražit ćete više.
''Hrvatsko plemstvo'' je knjiga koja nam pruža drugačiji uvid u 12. vijek, dvorske intrige, hrabrost, čast, viteštvo i etiketizacija plemića kao časnih vitezova.
Ako ove zime želite pročitati nešto sto će na Vas ostaviti utisak, uzmite ovu knjigu i uživajte.

Preporuka!