Kralj i bajka - Vlatka Planina - osvrt: Dragana Latinović

,,Jedino što je mogao smisliti bilo je ,,oprosti mi '' i ,,volim te ''. A to nikako neće biti dovoljno. Ponekad čak ni ljubav nije dovoljna da popravi stvar. I to je ono čega se Gavran, najviše bojao. Ako ljubav nije dovoljna, Kira neće biti njegova, dobro neće pobijediti zlo i bajka će postati samo svežnjić izlizana papira. A svijet bez bajki i ljubavi možda ne bi trebalo spašavati.''
Šta napraviti kada bajka nema sretan kraj, kada se princeza ne probudi nakon što je princ poljubi, ili kada se žaba ne pretvori u princa nakon poljupca. Šta učiniti kada bajka pođe u krivom smjeru, kada kraj bajke ne znači i sretan.Gavran shvaća da je njegova odluka da odustane od Kire dovela do toga da bajka nema sretan kraj. Pomalo neodlučno i sa strepnjom on kreće u šumu u želji da promjeni tok priče i vrati joj ono što je čini bajkom sretan kraj. No da li je cijena koju mora za to platiti previsoka, i da li će Gavran pristati na neobičan zahtjev. Ovako počinje dugoočekivani nastavak romana ''Jegulja'' iz pera mlade i talentovane Vlatke Planine, simbolično nazvan ''Kralj i bajka''. Autorica radnju plete prepoznatljivim stilom, lako i pitko, poput pravih fantasy romana. Nakon pročitanog prvog djela trilogije, očekivanja od nastavka su bila visoka, no autorica ih je opravdala i nastavkom još više potvrdila ono što znam, a to je da je fantasy područje u kojem je Vlatka jedna od boljih pera domaće scene. Teško je ostati ravnodušan na ono što se nalazi unutar korica ove knjige. Lakoća kojom se riječi nižu na papiru me na momente ostavlja bez riječi, a to je ono što knjigu odvaja od knjiga.
,,Onog časa kada pisac stavi posljednju točku na bajku, ona više ne pripada njemu, već onima za koje je bajka stvorena.
'' Knjiga ''Kralj i bajka'' pripada nama vječnoj djeci, koja odbijaju odrasti i koja ne žele mijenjati bajku, jer bajka je tu da nas podsjeti da je sve moguće i da na kraju ipak ljubav pobjeđuje.
,,Odlučio je biti jak. I hrabar. I uvjeravao je sebe kako se to može samo tako odlučiti, biti hrabar, i kako to nema veze s onim kakvi smo iznutra. On će biti hrabar, i kako to nema veze s onim kakvi smo iznutra. On će biti hrabar, odvažan i neustrašiv kao i svi junaci u svim bajkama.''
Nosilac priče Gavran, iako u prvoj knjizi neopravdano marginalizovan, u drugoj postaje aktivni nosilac radnje, neko ko aktivno mijenja tok priče iako pomalo strašljivo. Često u promišljanju on dolazi u kontakt sa mitskim bićima, i spreman je da podnese onu najveću žrtvu da bi bajka imala ono što je razlikuje od drugih priča, sretan kraj.