Knjiga “Zbogom” - Ayse Kulin - osvrt: Dragana Latinović

Istanbulom duvaju vjetrovi promijena, početak 20. vijeka za Ahmeta Resata nosi nezamislivo. On postaje svjedok rušenja starog sistema, ne samo svjedok nego i aktivni učesnik. Ahmet Resat ministar finansija u vladi osmanskog sultana, je prevashodno porodični čovjek pa tek onda državni funkcioner. Na pozornici događaja pratimo život njegove porodice, i kroz porodičnu hroniku dobijamo sliku tadašnjeg društva.
Ahmet Resat glava patrijarhalne porodice iz Istanbula ugledni dužnosnik i član osmanlijske vlade suprostavljen je Ahmetu Resatu porodičnom čovjeku koji se ne snalazi baš najbolje kao otac, muž i nećak. Njegova tetka Sarayli-hanuma je oličenje starog sistema, žena koja pamti bolja vremena Osmanske države i koju promjene uhvataju nespremnu. Sa druge strane njegov nećak Kemal i daleka rođakinja Mehpare mladi ljudi koji su konačno spremni da se suoče sa duhovima prošlosti i da prigrle novo doba u nastajanju Turske države. Specifičan je odnos između Ahmeta i njegovog nećaka Kemala, prva sa još uvijek iluzijama, drugi ih nikako i nije imao. Njihov odnos u početku pun neslaganja vremenom postaje bolji i Ahmet postaje svjestan neumitnosti prmjena koje potresaju njegovu državu. Istanbul su okupirali strani vojnici, čije ponašanje ne izaziva reakciju od strane Sultana, što stvara odličnu podlogu za djelovanje turskih nacionalista. Ayse Kulin ovim romanom je odlično dočarala vrijeme kraha velikog carstva i začetak rađanja nove države. Susret prošlosti i budućnosti na pozornici grada Istanbula, likovi sakriveni zarom koji aktivno učestvuju u buđenju nacionalne svijesti su odličan način da se predstavi tadašnje društvo.
Iskrene preporuke!
Izdavač: TKD Šahinpašić